ضرورت نوشیدن آب در تمرینات
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

بنابراین در ذیل توصیه‌هایی از نظرتان خواهد گذشت که برای هر آیکیدوکا در اطمینان یافتن از میزان آب مصرفی مورد نیاز، مفید خواهد بود.

  • هیچ‌گاه نباید منتظر بمانید تا احساس تشنگی بهتان دست دهد. توجه داشته باشید که عمل دِ هیدارسیون بدون احساس تشنگی مخصوصاً در زمان تمرین یا مسابقه، بطور مختصر انجام می‌شود.
  • انتخاب آب به عنوان نوشیدنی اول. وقتی خواهان بیشترین بازدهی عمل هیدراسیون (ترکیب مواد با آب) هستیم، در این صورت شیر، آب میوه و سایر نوشیدنیها را نباید در رده نوشیدنی اصلی خود به حساب آورد. اگر به جای مصرف چای، قهوه، نوشابه گازدار و دیگر نوشیدنیها فقط از آب مصرف کنید، در راه عمل هیدارسیون گام بزرگی برداشته‌اید.
  • نوشیدن آب در طول روز، به ویژه در فواصل بین هر وعده‌ی غذایی.
  • نوشیدن این مایه حیاتی قبل، بعد و یا در طول تمرین یا مسابقه. از جمله فواید این کار، آماده نگهداشتن شما برای بیشترین سطح فعالیت، حفظ توان بدن در اجرای وظایف محوله در طول تمرین و سهولت تجدید قوا در زمان استراحت می‌باشد.
  • هر چه آب آشامیدنی سردتر باشد بهتر است البته در حد تواناییتان. فایده سرد بودن آب در پایین نگهداشتن درجه حرارت بدن در طول تمرین است.
  • سعی کنید پس از هر بار عمل دفع ادرار، برای جایگزینی آب از دست رفته به مقدار کافی آب بنوشید. حتی اگر میل هم نداشتید باز این کار را انجام دهید.
  • برای جلوگیری از بلعیده شدن مقدار زیادی هوا در حین نوشیدن که خود موجب بروز ناراحتی در زمان تمرین خواهد شد به جای به یکباره سرکشیدن آب، آن را جرعه‌جرعه بنوشید.
  • اگر تمرینات از دسته تمرینات سنگین هستند، لازم می‌شود که در طول روز حداقل 8 لیتر آب بنوشید.
  • میزان هیدراسیون را می‌توان از وضعیت رنگ ادرار سنجید. اگر رنگ آن شفاف و به سفیدی (بی‌رنگ) نزدیک بود، نشان‌دهنده هیدراسیون کامل است. اما اگر رنگ آن به طلایی مایل بود نمایانگر وضعیت نامطلوب بدن و ضرورت احتیاج به نوشیدن آب بیشتر است.

کیفیت آب آشامیدنی نیز از جمله موارد مهم بشمار می‌آید. حتی احتمال آلودگی آب شهر به مواد غیربهداشتی پس از ضدعفونی و تصفیه، باز هم وجود دارد. بودن هرگونه آلودگی در آبی که هم اکنون می‌نوشید، یعنی جایگزنی آنها درون یاخته‌های (سلولهای)‌ بدن و در نتیجه کاهش توان فعالیت ورزشی. باید در نظر داشت که مزه نشان‌دهنده پاکی و خلوص آب نیست.

اگر می‌توانید سعی کنید که تنها از آبهای تقطیر شده یا آبهای معدنی بسته‌بندی شده در بطری را مصرف کنید. با این کار نه تنها به سلامت و بهداشت آب مصرفی خود بها داده‌اید بلکه با افزایش حالت هیدراسیون بدنتان، زمینه‌ی خوبی را برای فعالیتهای ثمربخش ورزشی فراهم خواهید ساخت.



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, :: 8:48 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 123
بازدید کل : 6639
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1